آموزش, اخبار بازار آهن

پروفیل ساختمانی چیست؟

در صنعت ساختمان شاهد استفاده از مصالح مختلف هستیم. یکی از این مواد که اتفاقا کاربردهای زیادی هم دارد، مواد فلزی است. باید بدانید که این متریال های فلزی شرایط خاص خود را دارند و همچنین مواد خاص خود را دارند و به همین دلیل مطابق با آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

در پاسخ پروفیل ساخت چیست؟ باید بگویم که یک ماده فلزی است که کاربردهای بسیار و متنوعی در ساخت و ساز ساختمان دارد. جنس این پروفیل ها آلومینیوم است.

در این مطلب و مطلب از سایت وستا آهن جواب پروفایل ساخت چیست؟ ما صحبت خواهیم کرد و با پروفایل شما به خوبی آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید تا مفهوم کلی پروفیل ساخت و ساز چیست؟ این مصالح ساختمانی را به خوبی بشناسید و از آنها استفاده کنید.

مفهوم کلی پروفیل ساختمانی چیست؟

در لغت باید بدانید که پروفیل به معنای ثابت بودن یک مقطع در طول از پیش تعیین شده است. اما باید بدانید که مفهوم پروفیل ساختمانی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مفهوم پروفیل یا در زبان انگلیسی Profile به امکانات و مجموعه ای از تجهیزاتی اطلاق می شود که در ساخت در و پنجره ها، لوله ها و نمای ساختمان ها استفاده می شود.

انواع پروفیل های ساختمانی چیست؟

دو نوع پروفیل ساختمانی وجود دارد. پروفیل باز و پروفیل بسته از انواع پروفیل های ساختمانی هستند.

پروفیل باز: این پروفیل ابعاد و ضخامت ثابتی ندارد و به روش های مختلفی تولید می شود. در ساختمان سازی از این پروفیل برای ساخت تیرآهن، تسمه، میلگرد، ناودانی، هش، نبشی و تیرچه چهارسو استفاده می شود.

این پروفیل نوع دیگری نیز دارد که با نام مقطع Z شناخته می شود. از این نوع در ساخت و سازهای بزرگتر مانند سالن های ورزشی استفاده می شود.

پروفیل بسته: این پروفیل در تولید لوله، پروفیل در و پنجره، کرکره برقی و پی وی سی نقش دارد.

تولید پروفیل چگونه انجام می شود؟

تا اینجا، مشخصات ساخت و ساز چیست؟ ما پاسخ دادیم، اکنون زمان پاسخ به این سوال است. در قسمت زیر مراحل تولید پروفیل توضیح داده شده است.

کار اصلی کارخانه های پروفیل تبدیل ورق های فولادی به محصولات نهایی است.

  1. تامین مواد اولیه

تامین اقلام اساسی تقریبا یکی از شرایط اساسی در تولید است. ماده اولیه پروفیل فولادی است که از ایران و سایر مواد از اروپا، برزیل و آسیای میانه تامین می شود.

وجود ترکیبات شیمیایی خاص در ورق های زرد رنگ برای تولید پروفیل ضروری است. همچنین این ورق ها باید خواص مکانیکی خوبی داشته باشند. این شرط برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای تولید کننده و مصرف کننده است.

استانداردهای JIS G 3131 یا G 3132 یا ST37.2 برای ورق های مصرفی است که باید دارای ترکیبات شیمیایی خاصی باشند، این ترکیبات شامل کرانیوم 0.1 تا 0.3، سیلیس 0.35، گوگرد 0.04، منگنز 0.5 و فسفر 0.4 است.

ورق های فولادی پس از ورود به کارخانه توزین و با توجه به مشخصات ابعادی و میزان مصرف آهن در مقاطع مختلف ذخیره می شوند و سپس وارد خط تولید می شوند.

سیم پیچ را به صورت نوار برش دهید

در اینجا به دستگاه و ماشین آلات می رسیم، در اینجا با دستگاه، کلاف های خریداری شده به صورت نوارهایی با عرض مشخص بریده می شوند. این دستگاه ها بسته به نوع سفارش و عملکرد، تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک هستند.

دستگاه برش بالا که ذکر شد معمولاً شامل قطعات زیر است:

  • سیستم باز کردن یقه سیم پیچ و مدیریت جانبی برای تنظیم بهتر
  • بخش های میز انتقال، ذخیره سازی کویل، کویل و ضربه گیر
  • غلتک های تغذیه ورق و جداکننده نوارهای برش
  • نوار جمع کن و نگهدارنده نوار
  • قسمت اصلی برش و برش
  • تراز ورق و گیوتین و قرقره های کنترل و هدایت ورق

زمانی که کلاف روی کویل قرار می گیرد، کویل شروع به چرخش می کند و پس از باز شدن یقه ها، سر ورق به زیر غلتک صاف کننده می رود. این ورق را صاف می کند. برای جلوگیری از مشکلات جوشکاری، سر ورق را با گیوتین برش می دهند.

ورق ها با استفاده از غلتک تغذیه به سمت دو محور اصلی حرکت می کنند. تیغه های فولادی به شفت های اصلی متصل می شوند که به دلیل عملیات حرارتی به سختی 59 تا 61 راکول رسیده اند. فاصله بین دو زبانه به اندازه عرض نوار مورد نظر است. هنگامی که ورق از بین تیغه ها عبور می کند، عملیات برش انجام می شود.

این عمل دو ویژگی دارد. یکی اینکه باعث می شود دو لبه گیره جمع شود و انتهای نوارها را بگیرد. دوم این که وقتی زمان تخلیه نوارها به پایان رسید و استریپر جمع شد، درونی ترین لایه ورق ها جدا می شود و می توان با استفاده از میز متحرک و صفحه ای که به سمت آن حرکت می کند، نوارها را به سمت بیرون هدایت کرد. محور اصلی .

خب از مراحل بعدی ورق ها توسط نوار جمع کننده تا انتهای تمام طول کلاف کشیده می شوند. در پایان کار، نوارها طبقه بندی شده و به خطوط تولید مختلف هدایت می شوند.

تولید لوله و پروفیل

قوطی و پروفیل را می توان به دو صورت تولید کرد که این دو روش مستقیم و غیر مستقیم می باشد. ویژگی های دستگاه از نظر طراحی نقش مهمی در روش انتخابی شما دارد. پروفیل های باز معمولا به طور مستقیم تولید می شوند.

دستگاه های تولید لوله و پروفیل دارای قطعات مختلفی می باشند. این قسمت ها شامل قسمت جوش سر و انتهای نوار، تغذیه نوار، انبار، گیوتین، فرمینگ که دارای دو قسمت شکل دهی اولیه و نهایی است، تراشیدن، قسمت جوش دو لبه پروفیل، سایزبندی که بین دروازه های 4 و 6، پیچ خورده. بست و خم، کولر، اره اتوماتیک برای برش، میز تخلیه و در نهایت شتاب دهنده.

همانطور که قبلا ذکر شد، این دستگاه ها با توجه به کار و پروفیلی که قرار است تولید شود، تغییری جزئی در تعداد و اندازه خواهند داشت. نکته مهم در اینجا این است که عملکرد دستگاه از زمان تشکیل ورق و … تا رسیدن به تولید محصول نهایی باید به طور کامل انجام شود.

انواع دیگر پروفیل های ساختمانی چیست؟

علاوه بر پروفیل های باز و بسته، این نوع پروفیل ها را نیز داریم که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • پروفایل ترکیبی
  • مشخصات ساخت و ساز
  • پروفیل گالوانیزه
  • پروفیل آلومینیومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *